GymDrama

Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

At være eller ikke at være…en milkshake

At være eller ikke at være…en milkshake

Denne artikel er nummer 2 i en række af artikler, der sætter fokus på, hvordan dramatik kan indgå i sammenhænge uden for faget, og hvordan vores fag kan bidrage til nye vinkler i samspil med andre fag. Hvis du selv har erfaring med tværfagligt samarbejde eller det,...

Ødipus med old og drama

Ødipus med old og drama

Denne artikel er den første i en række af artikler, der sætter fokus på, hvordan dramatik kan indgå i sammenhænge uden for faget, og hvordan vores fag kan bidrage til nye vinkler i samspil med andre fag. Hvis du selv har erfaring med tværfagligt samarbejde eller det,...

Teater-anmeldelse: Zoom Theatre – The Tempest

Teater-anmeldelse: Zoom Theatre – The Tempest

Den 5. marts kl. 04.00 dansk tid (svarende til 7.00 pm PT) overværede jeg Zoom Theatres forestilling ”The Tempest”. Forestillingen blev spillet udelukkende på Zoom af et ensemble på 9 skuespillere, som hver især spillede foran en green-screen i deres eget hjem....

Share This