Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Gør Holberg levende – en konkurrence for dramatikelever

Gør Holberg levende – en konkurrence for dramatikelever

I 1722 blev et skuespil for første gang opført på dansk. Dansk Teater kan dermed fejre 300 års jubilæum, og det skal markeres! Derfor udbyder Dramatiklærerforeningen næste skoleår en konkurrence for dramatikelever på de gymnasiale ungdomsuddannelser. Du kan allerede...

Kunsten at samarbejde om og med kunsten

Kunsten at samarbejde om og med kunsten

Denne artikel er den anden i en række af artikler om dramatikfagets muligheder for at samarbejde med det professionelle teatermiljø. Hvis du selv har erfaring med at samarbejde med det professionelle miljø, og har lyst til at skrive et indlæg i artikelserien, hører vi...

Share This