GymDrama

Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Dramatisk Dansk – udgivelser af ny dansk dramatik

Dramatisk Dansk – udgivelser af ny dansk dramatik

Af Pelle Koppel, Teaterleder på Teater V og indehaver af forlaget KOPPELWRITE Dansk Teaterforlag overtog efterfølgende en del af de gamle udgivelser/titler, men vil fremadrettet stadig have størst fokus på børne/unge/fritids- og uddannelsesdelen af feltet! På forlaget...

Redaktionens klumme

Af Louise Christiansen, Silkeborg Gymnasium og Mette Asaa, Ørestad Gymnasium Vi kunne selvfølgelig godt tænke os, at det tal var højere, og vi vil derfor fortsat arbejde på at udvikle bladet. Vi har i redaktionen og i bestyrelsen af flere omgange diskuteret...

Dramatik – Skræddersyet til gymnasieelever

Dramatik – Skræddersyet til gymnasieelever

Af Cathrine Fjord Fromberg, dramatiker og Amalie Hassing, Solrød Gymnasium Naturligvis ligger der en del fortolkning i en redigering, men vi tror, det er de færreste, der i den daglige undervisning har meget tid tilovers til konkret tekstredigeringsarbejde. Så hvorfor...

Share This