Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

VOXPOP: Dramatik i grundforløbet på stx

Michael Grankvist Sørensen, Risskov Gymnasium: 1. Er dramatik en del af grundforløbet på din skole? Ja. De kunstneriske fag startede op i vores anden undervisningsuge, med godt et modul à 90 minutter om ugen. Den struktur fortsætter hele skoleåret. 2. Hvilke fordele...

Erfaringer med den digitale præsentation ved prøven

Af Pernille Huus Bojsen-Møller, HF & VUC FYN, Svendborg Det følgende har karakter af en udvidet huskeseddel til mig selv som underviser og eksaminator, men rummer kun de iagttagelser, der er gået igen på de tre eksamenssteder, jeg har besøgt. (I øvrigt udelukkende...

Share This