Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

StageLAB 50 – Teater på Tid

StageLAB 50 – Teater på Tid

Af Amalie Hassing, Solrød Gymnasium Derfor blev jeg meget begejstret for at læse om StageLAB 50, hvor jeg ved blot at hive 50 timer ud af kalenderen, kunne få lejlighed til at leve min skrivelyst ud. Og ja, det at skrive kan man gøre når som helst og hvor som helst,...

MANUSKRIPSKRIVNINGSWORKSHOP af Teatret st. tv

MANUSKRIPSKRIVNINGSWORKSHOP af Teatret st. tv

Af Betina Grove, skuespiller og del af teatrets kunstneriske ledelse. Ja da! Det er en regngrå dag i februar og mit hoved er fuldt af musikprøver på ”Forældremødet” - Teatret st. tv nyeste forestilling, der får premiere på Bådteatret til april, da mailen fra Mette...

Medvirkende, medskrivende, medskabende

Af Cathrine Fjord Fromberg, Cand. mag. i Teatervidenskab, underviser og dramatiker Ethvert teaterprojekt består af tilvalg og fravalg. Disse valg er mere eller mindre de samme, uanset om man står på Det Kongelige Teater eller på dramatik C på Rungsted Gymnasium. Et af...

Share This