Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Rejsekursus Berlin 2022

Kære medlem Berlinkursus-arrangør-gruppen er nu klar med tredje version af Berlinkurset. Og denne gang skal end ikke den mest genstridige virus få held med at sætte en stopper for turen!! Kursusbeskrivelsen kan ses nedenfor. Skynd dg at tilmelde dig. Det bliver mindst...

Gode studievaner og godt studiemiljø

Gode studievaner og godt studiemiljø

Denne artikel er den fjerde i en række af artikler, der sætter fokus på, hvordan dramatik kan indgå i sammenhænge uden for faget, og hvordan vores fag kan bidrage til nye vinkler i samspil med andre fag. Hvis du selv har erfaring med tværfagligt samarbejde eller det,...

Holberg med dansk og drama

Holberg med dansk og drama

Denne artikel er den tredje i en række af artikler, der sætter fokus på, hvordan dramatik kan indgå i sammenhænge uden for faget, og hvordan vores fag kan bidrage til nye vinkler i samspil med andre fag. Hvis du selv har erfaring med tværfagligt samarbejde eller det,...

Share This