Af Charlotte Schmidt Frandsen og Agnete HennebergTeaterfaglig undervisning har et næsten magisk potentiale.Det kan gøre eleverne mere selvsikre, fagligt stærkere i ikke-kunstneriske fag, klæde dem på til at varetage et arbejde, gøre dem mere omstillingsparate og...
Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen
“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.
Der er fordele ved at være medlem
En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!
Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.
Læs også
TIMEOUT – en workshop med professionelle skuespillere
Denne artikel er den første i en række af artikler om dramatikfagets muligheder for at samarbejde med det professionelle teatermiljø. Hvis du selv har erfaring med at samarbejde med det professionelle miljø, og har lyst til at skrive et indlæg i artikelserien, hører...
K-dag: en kunstnerisk temadag om KLASSIKEREN
"Det virkelig fede ved en temadag er, at man får lov at gå i dybden med et emne. Og her var K-dag ekstrasjovt, da vi fik mulighed for at fokusere på et lidt anderledes emne. Og det var superspændene at gå til et emne på en mere fysisk og kreativ måde, end man ellers...