Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Gorki Teatret – et af Berlins fem statsstøttede teatre

Gorki Teatret – et af Berlins fem statsstøttede teatre

af Dorthe Bille og Lone Sørensen Dramatiklærerforeningens kursustur til Berlin i foråret 2022 bød på mange inspirerende input. Bl.a. en workshop på Das Maxim Gorki Theater, som ligger centralt placeret i Innenstadt tæt på Unter den Linden og Museumsinsel. Foran...

Dommerpanelet i Gør Holberg levende konkurrencen

I bestyrelsen er vi stolte af nu at kunne præsentere dommerpanelet i Holbergkonkurrencen. Vi er superglade for, at både Line Knutzon og Emil Prenter har sagt ja til at bedømme elevernes bidrag i konkurrencen. Line Knutzon er vor tids komedieforfatter, og både vi og...

Dagsorden for generalforsamling i Dramatiklærerforeningen, 

Tid: Fredag den 18. nov. 2022 kl. 16.15 (i umiddelbar forlængelse af FIP-kurset) Sted: Rysensteen Gymnasium, Tietgensgade 74, 1704 København V 1. Kort velkomst og dagsorden 2. Formandens beretningen 3. Forlaget Undertekst v. Johanne og Susanne 4. Ønsker og forslag til...

Share This