Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Rimini Protokollen – The Walks

Rimini Protokollen – The Walks

Af Michael Grankvist Sørensen Rimini Protokollen har udviklet konceptet The Walks, som vi afprøvede fredag eftermiddag. Helt overordnet går konceptet ud på følgende: Man downloader en App som indeholder forskellige gåture. Der er f.eks. ”Park”, ”Pedestrian Light”,...

Lyskursus i Dramatiklærerforeningen

Lokation: Bora Bora, Valdemarsgade 1, 8000 Aarhus Dato: mandag den 10. oktober (i uge 41) 2022 Antal deltagere: max. 16 Pris: 1250 inkl. museumsbesøg på Aros og spisning Tilmelding: senest 10.9. via mail til Michael Grankvist Sørensen [email protected] Nu udbydes...

Gør Holberg levende – en konkurrence for dramatikelever

Gør Holberg levende – en konkurrence for dramatikelever

I 1722 blev et skuespil for første gang opført på dansk. Dansk Teater kan dermed fejre 300 års jubilæum, og det skal markeres! Derfor udbyder Dramatiklærerforeningen næste skoleår en konkurrence for dramatikelever på de gymnasiale ungdomsuddannelser. Du kan allerede...

Share This