GymDrama

Cookie politik

Læs også

Når eleven bliver eksperten

Af Maiken Brøndum Ravn, HF og VUC Fredericia Vi havde i forvejen på holdet arbejdet med Performance og mine elever var meget optagede af principperne om at bruge sig selv på scenen. Derfor kastede jeg mig over et lille miniforløb, som jeg kaldte ”At dele og...

Områdestudier med devising i dramatik – en forløbsbeskrivelse

Af Marlene Ballebye og Mette Kobow, Rysensteen Gymnasium Titel: “Fremmed” Omfang: 2- 3 moduler Introduktion Devising-forløbet er afholdt i forbindelse med områdestudier i 1g. Alternativt kan forløbet bruges i forhold til at få dramatik i spil i relation til...

Om hypnose i dramatikundervisningen

Af Michael Grankvist Sørensen, Risskov Gymnasium Mit første direkte møde med hypnose skete ved et hypnose-show på min skole, en helt igennem god oplevelse. Efter showet var en del elever stadig skeptiske. De troede ikke helt på hypnosen, fordi dem på scenen ”…jo bare...