Af Amalie Hassing, Solrød Gymnasium Kender du det der, når man har valgt en forestilling, der lyder interessant, men som man faktisk ved foruroligende lidt om på forhånd? Det er svært at forberede eleverne på, præcis hvad de går ind til, fordi man ikke nødvendigvis...
Hvad oplever jeg som en særlig styrke ved dramatik som fag?
På det fagdidaktiske kursus i dramatik bliver kandidaterne bedt om at formulere, hvad de oplever som en særlig styrke ved faget. Her er et bud fra en af dette års kandidater, Mette Marie Fuglsang Møller.
Der er fordele ved at være medlem
En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!
Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.
Læs også
VOXPOP: Dramatik i grundforløbet på stx
Michael Grankvist Sørensen, Risskov Gymnasium: 1. Er dramatik en del af grundforløbet på din skole? Ja. De kunstneriske fag startede op i vores anden undervisningsuge, med godt et modul à 90 minutter om ugen. Den struktur fortsætter hele skoleåret. 2. Hvilke fordele...
Erfaringer med den digitale præsentation ved prøven
Af Pernille Huus Bojsen-Møller, HF & VUC FYN, Svendborg Det følgende har karakter af en udvidet huskeseddel til mig selv som underviser og eksaminator, men rummer kun de iagttagelser, der er gået igen på de tre eksamenssteder, jeg har besøgt. (I øvrigt udelukkende...