GymDrama

Redaktionens klumme

I marts måned udsendte Dramatiklærerforeningen et spørgeskema vedr. RePlikker og foreningens arbejde. Der er indkommet 67 svar, hvilket er ganske pænt. Af undersøgelsen fremgår det bl.a., at 63% læser RePlikker.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Når eleven bliver eksperten

Af Maiken Brøndum Ravn, HF og VUC Fredericia Vi havde i forvejen på holdet arbejdet med Performance og mine elever var meget optagede af principperne om at bruge sig selv på scenen. Derfor kastede jeg mig over et lille miniforløb, som jeg kaldte ”At dele og...

Områdestudier med devising i dramatik – en forløbsbeskrivelse

Af Marlene Ballebye og Mette Kobow, Rysensteen Gymnasium Titel: “Fremmed” Omfang: 2- 3 moduler Introduktion Devising-forløbet er afholdt i forbindelse med områdestudier i 1g. Alternativt kan forløbet bruges i forhold til at få dramatik i spil i relation til...

Om hypnose i dramatikundervisningen

Af Michael Grankvist Sørensen, Risskov Gymnasium Mit første direkte møde med hypnose skete ved et hypnose-show på min skole, en helt igennem god oplevelse. Efter showet var en del elever stadig skeptiske. De troede ikke helt på hypnosen, fordi dem på scenen ”…jo bare...

Share This