GymDrama

Grundforløbet i dramatik – en mulig struktur

Af Mette Asaa, Ørestad Gymnasium & Tina Pilmann Laursen, Ørestad GymnasiumDer er sikkert flere af os rundt omkring på landets gymnasier, der i disse år afprøver forskellige strukturer i grundforløbet i forhold til antal fag og antal moduler. På Ørestad Gymnasium har vi for dramatik afprøvet to forskellige strukturer, og fordi vi synes, at strukturen […]

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Kollegastafetten: Om kropssproget

Kollegastafetten: Om kropssproget

Af Michael Grankvist Sørensen, Risskov Gymnasium Blandt de mange udfordringer, man kan opleve i dramatikundervisningen og i arbejdet med ekstracurriculært teater på skolen, vil jeg her behandle to: Mange elever kommer tilsyneladende med den forforståelse, at skuespil...

Eleverne trives med drama i studieretningen

Eleverne trives med drama i studieretningen

Af Peter Balslev Madsen Efter det første år med dramatik på A-niveau kan vi på Morsø Gymnasium konkludere, at faget passer perfekt til den nye gymnasiereforms fokus på innovation og karrierelæring. Konklusionen bygger foreløbig kun på undervisning i 1.g med et...

Share This