GymDrama

Grundforløbet i dramatik – en mulig struktur

Af Mette Asaa, Ørestad Gymnasium & Tina Pilmann Laursen, Ørestad GymnasiumDer er sikkert flere af os rundt omkring på landets gymnasier, der i disse år afprøver forskellige strukturer i grundforløbet i forhold til antal fag og antal moduler. På Ørestad Gymnasium har vi for dramatik afprøvet to forskellige strukturer, og fordi vi synes, at strukturen […]

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Vil du med til Pisa og Pulcinella?

Vil du med til Pisa og Pulcinella?

Af Maiken Lund, Sankt Annæ Gymnasium Vi skulle på studietur med en klasse, med fagene drama B og idræt C, hvor vi havde fysisk teater som vores fokus. Pisa viste sig at være en rigtig god by at tage på studietur til. Det er en meget smuk by, den har en god størrelse,...

3m på Shakespeareworkshop i Berlin

3m på Shakespeareworkshop i Berlin

Af Louise Christiansen, Silkeborg Gymnasium Jeg undersøgte først adskillige muligheder for at dyrke den episke teatertradition i workshop-form, men intet lod sig gøre. Derhjemme var vi i gang med et Shakespeare-forløb i samarbejde med engelsk og det rimede ikke just...

Gentænk forestillingsanalysen!

Gentænk forestillingsanalysen!

Af Louise Christiansen, Silkeborg Gymnasium og Emil Fogh Christiansen Kernedidaktikken i dramatikfaget kan koges ned til to begreber; at skabe og at forstå. Vi træner elever rigtig meget i at stå på scenen, at kunne improvisere, at bruge spændingskurver, at spille...

Share This