Kollegastafetten: Forslag til forestillingsanalyse

”Kollegastafetten" er RePlikkers faste indlæg. En dramatikkollega skriver om det, der optager vedkommende for tiden i forbindelse med dramaundervisningen. Det kan være alt fra, hvordan man blander kunstigt blod til, hvordan man arbejder med portfolioskrivning. Idéen er, at man skal give stafetten videre og altså udpege den næste dramalærer, der skal skrive et indlæg i det efterfølgende nummer af RePlikker. Vi håber på denne måde at kunne få flere dramalærere til at bidrage til bladet og skabe plads til det, der optager os i dagligdagen.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Mangler du lys i den daglige undervisning?

Mangler du lys i den daglige undervisning? Så er en lyskasse måske løsningen? Lyskassen med scenelys er transportabel og kan nemt tages med rundt på skolen. Den består af to gode og kraftige lamper, som hverken larmer eller bliver varme, en forlængerledning,...

Hvad oplever jeg som en særlig styrke ved dramatik som fag?

Af: Mette Marie Fuglsang Møller Jeg kan stadig huske dengang i børnehaven, hvor vi skulle lave en cirkusforestilling, og jeg skulle spille klovn sammen med min bedste veninde. Det hele gik fint, indtil vi skulle spille forestillingen for alle forældrene. Jeg husker,...

Referat fra generalforsamling

Kære medlemmer Tak til alle som deltog både i FIP og i den efterfølgende generalforsamling i sidste uge. Det var en brand-hyggelig dag:-) Som noget nyt i år kombinerede vi jo generalforsamlingen med en tur på restaurant samt en teaterforestilling. Det var en succes,...

Share This