GymDrama

Dramatiklærerforeningen

Kollegastafetten: Forslag til forestillingsanalyse

”Kollegastafetten" er RePlikkers faste indlæg. En dramatikkollega skriver om det, der optager vedkommende for tiden i forbindelse med dramaundervisningen. Det kan være alt fra, hvordan man blander kunstigt blod til, hvordan man arbejder med portfolioskrivning. Idéen er, at man skal give stafetten videre og altså udpege den næste dramalærer, der skal skrive et indlæg i det efterfølgende nummer af RePlikker. Vi håber på denne måde at kunne få flere dramalærere til at bidrage til bladet og skabe plads til det, der optager os i dagligdagen.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Medvirkende, medskrivende, medskabende

Af Cathrine Fjord Fromberg, Cand. mag. i Teatervidenskab, underviser og dramatiker Ethvert teaterprojekt består af tilvalg og fravalg. Disse valg er mere eller mindre de samme, uanset om man står på Det Kongelige Teater eller på dramatik C på Rungsted Gymnasium. Et af...

Manuskript­skrivning i dramatik­undervisningen

Manuskript­skrivning i dramatik­undervisningen

Af Marlene Ballebye, Rysensteen Gymnasium Foto: Marlene BallebyeJeg trækker enkelte tråde til Line Knutzons skrivestil, da eleverne har arbejdet med Først bli’r man jo født forud for forløbet. Line Knutzon besøgte Rysensteen Gymnasium for et par år siden i forbindelse...

Share This