GymDrama

Kollegastafetten: Forslag til forestillingsanalyse

”Kollegastafetten" er RePlikkers faste indlæg. En dramatikkollega skriver om det, der optager vedkommende for tiden i forbindelse med dramaundervisningen. Det kan være alt fra, hvordan man blander kunstigt blod til, hvordan man arbejder med portfolioskrivning. Idéen er, at man skal give stafetten videre og altså udpege den næste dramalærer, der skal skrive et indlæg i det efterfølgende nummer af RePlikker. Vi håber på denne måde at kunne få flere dramalærere til at bidrage til bladet og skabe plads til det, der optager os i dagligdagen.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Dramatisk Dansk – udgivelser af ny dansk dramatik

Dramatisk Dansk – udgivelser af ny dansk dramatik

Af Pelle Koppel, Teaterleder på Teater V og indehaver af forlaget KOPPELWRITE Dansk Teaterforlag overtog efterfølgende en del af de gamle udgivelser/titler, men vil fremadrettet stadig have størst fokus på børne/unge/fritids- og uddannelsesdelen af feltet! På forlaget...

Redaktionens klumme

Af Louise Christiansen, Silkeborg Gymnasium og Mette Asaa, Ørestad Gymnasium Vi kunne selvfølgelig godt tænke os, at det tal var højere, og vi vil derfor fortsat arbejde på at udvikle bladet. Vi har i redaktionen og i bestyrelsen af flere omgange diskuteret...

Dramatik – Skræddersyet til gymnasieelever

Dramatik – Skræddersyet til gymnasieelever

Af Cathrine Fjord Fromberg, dramatiker og Amalie Hassing, Solrød Gymnasium Naturligvis ligger der en del fortolkning i en redigering, men vi tror, det er de færreste, der i den daglige undervisning har meget tid tilovers til konkret tekstredigeringsarbejde. Så hvorfor...

Share This