StageLAB 50 – Teater på Tid

Som det sikkert også er tilfældet for mange af jer andre, er min interesse for teatret ikke begrænset til mit arbejdsliv. Når tiden tillader det, kan jeg godt lide at skrive dramatik, primært til unge, men som oftest tillader tiden det faktisk ikke.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Anmeldelse: Fagdidaktik i teater og drama

Anmeldelse: Fagdidaktik i teater og drama

Af Mette Asaa, Ørestad Gymnasium Hanne Kirk og Ida Krøgholt (red.): Fagdidaktik i teater og drama. Frydenlund, 2018. I januar kom den så: Fagdidaktik i teater og drama, og jeg kastede mig straks over den og især kapitlet med et eksempel på et devisingforløb udarbejdet...

Når eleven bliver eksperten

Af Maiken Brøndum Ravn, HF og VUC Fredericia Vi havde i forvejen på holdet arbejdet med Performance og mine elever var meget optagede af principperne om at bruge sig selv på scenen. Derfor kastede jeg mig over et lille miniforløb, som jeg kaldte ”At dele og...

Områdestudier med devising i dramatik – en forløbsbeskrivelse

Af Marlene Ballebye og Mette Kobow, Rysensteen Gymnasium Titel: “Fremmed” Omfang: 2- 3 moduler Introduktion Devising-forløbet er afholdt i forbindelse med områdestudier i 1g. Alternativt kan forløbet bruges i forhold til at få dramatik i spil i relation til...

Share This