Af Mette Asaa, Ørestad Gymnasium Hanne Kirk og Ida Krøgholt (red.): Fagdidaktik i teater og drama. Frydenlund, 2018. I januar kom den så: Fagdidaktik i teater og drama, og jeg kastede mig straks over den og især kapitlet med et eksempel på et devisingforløb udarbejdet...

StageLAB 50 – Teater på Tid
Som det sikkert også er tilfældet for mange af jer andre, er min interesse for teatret ikke begrænset til mit arbejdsliv. Når tiden tillader det, kan jeg godt lide at skrive dramatik, primært til unge, men som oftest tillader tiden det faktisk ikke.
Der er fordele ved at være medlem
En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!
Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.
Læs også
Når eleven bliver eksperten
Af Maiken Brøndum Ravn, HF og VUC Fredericia Vi havde i forvejen på holdet arbejdet med Performance og mine elever var meget optagede af principperne om at bruge sig selv på scenen. Derfor kastede jeg mig over et lille miniforløb, som jeg kaldte ”At dele og...
Områdestudier med devising i dramatik – en forløbsbeskrivelse
Af Marlene Ballebye og Mette Kobow, Rysensteen Gymnasium Titel: “Fremmed” Omfang: 2- 3 moduler Introduktion Devising-forløbet er afholdt i forbindelse med områdestudier i 1g. Alternativt kan forløbet bruges i forhold til at få dramatik i spil i relation til...