Portfolio som hukommelses- og refleksionsværktøj i dramatikundervisningen

“Undervejs i undervisningen udarbejder eleverne en personlig portfolio, der indeholder dokumentation fra øvelser, realisationer og projekter samt fagligt funderede refleksioner over det skabende arbejde. Portfolien har til formål at fastholde flygtigt stof, træne formidling og skabe bevidsthed om læring. Den tid, der anvendes på portfolioarbejdet, skal afpasses efter, at der er tale om et hjælpemiddel til at nå de faglige mål. Den digitale præsentation og portfolien indgår i eksamensgrundlaget, jf. pkt. 4.2”.

Der er fordele ved at være medlem

En af dem er, at du får adgang til vores materialebank. Den er fyld af gode sager!

Så meld dig ind i dag og få adgang til alle de mange medlemsfordele.

Læs også

Sisters Performance-Metode – Sanselig Læring

Sisters Performance-Metode – Sanselig Læring

Af Gry Worre Hallberg, Sisters Hope Posted on 20 September 2015 by Student, Sisters Academy #3, The Boarding School, Inkonst, Malmö, Sweden I foråret 2018 har vores performancegruppe Sisters Hope verdenspremiere på et performance- og læringsprogram, der inviterer alle...

Blokdag med dramatik

Blokdag med dramatik

Der var engang nogle børn, der kom til teater på et gymnasium… Af Tenna List, Fredericia Gymnasium I dramatik havde vi for nogle år siden besøg af elever fra den lokale folkeskole, og det valgte vi at satse på igen i år. Det bedste argument for at invitere et publikum...

Anmeldelse “Scenekunst på kanten”

Anmeldelse “Scenekunst på kanten”

Redaktionen anbefaler: ”Scenekunst på kanten- Christian Lollikes politiske teater” af Birgitte Dam, Forlaget Frydenlund. Anbefalet af Louise Fogh Christiansen, Silkeborg Gymnasium. Faktaboks: Om forfatteren: Birgitte Dam er cand.mag i dansk og teatervidenskab. Hun har...

Share This